kau kekasihku yang terakhir


selalu aku mengalah
aku biarkan hati terhiris
walau airmata berkali menitis
tapi aku sapu mesra
airmata ini yang membuat hati aku puas
yang membuat aku lupa segala

pernahkah kau terfikir
apa yang aku fikir
pernahkah kau peduli
tentang hati ini
pernahkah kau mengerti
perasaan hati ini


bukan harta yang aku minta
bukan kekayaan yang aku damba
aku cuma mahukan sebuah kebahagiaan
sebuah pengertian
dan sebuah kepercayaan

aku sanggup berubah
andai kau juga sanggup berubah
demi perhubungan ini
aku rela korbankan segala
andai kau berjanji
hati ini kau jaga sebaiknya


ketahuilah
hati ini bukan batu
hati ini bukan kayu
walau sedikit ucapan kau
hati ini akan terguris
lembutnya hati ini
bukan aku yang pinta
tapi anugerah dari Tuhan

Tuhan anugerahkan kau pada aku
aku terima seikhlasnya
walau pada mulanya hati ini berteka-teki
tapi aku tetap terima 
dengan harapan satu hari nanti
akan ada cinta buat kau


tapi sekarang
aku tak tahu
adakah aku mampu
bersabar dengan semua dugaan
tempuhi halangan yang mendatang
bersama dengan kau sayang

jujur dari dalam hati ku
yang paling dalam
aku sayangkan kau
aku tak mampu hidup tanpa kau
aku tak mampu berjauhan dengan kau


aku tahu aku tak mampu 
walau secebis pun mengubah diri kau
kerna aku tahu
aku bukanlah yang terbaik untuk kau
tapi aku cuba
walau kadang aku kalah
dengan perasaan sendiri

aku harap aku dapat merasakan nikmat bahagia
bersama kau
untuk pertama kali dan terakhir
sebelum aku pergi

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...