2015 tinggal kenangan


pernah tak kau rasa ? dalam tahun yang sama cuma jarak masa 4 bulan , kau kehilangan lagi orang yang penting dan paling kau sayang . 8.8.2015 sahabat baik aku pergi . 22.12.2015 lelaki pertama dalam hidup aku , kesayangan dan nyawa aku , pergi tinggalkan aku . abah aku pergi tinggalkan aku selamanya . tak ada kata yang mampu aku luahkan . bila doktor kata abah dah tak ada . hilang semua semangat diri . bila dapat tahu abah masuk emergency , Tuhan je yang tahu perasaan aku . aku rasa darah aku lenyap dari tubuh badan . kaku .. sepanjang perjalanan aku menangis , berdoa dalam hati moga Allah selamatkan abah . aku berharap semampunya agar Allah tak ambil nyawa abah . tapi takdir Allah . tak ada siapa yang boleh menidakkan ketentuan Dia . sampai hospital abah masih dalam rawatan . dapat jenguk abah kat dalam tapi sebaknya tak terkata . tak sanggup rasanya tengok abah macam tu . bila nampak doktor tekan dada abah .. sakit aku rasa . memang tak ada harapan untuk abah sebab jantung abah cuma 15% je kalau tak silap yang hidup . selebihnya dah mati . kau dapat bayangkan tak apa perasaan aku masa tu . menangis air mata darah pun takkan mampu hidupkan jantung yang dah mati . 2jam lebih abah duduk dalam tu . dalam keadaan yang sama . sebak hati aku . mesti abah sakit masa tu . dan akhirnya doktor buat keputusan tuk cabut alat yang dia masukkan dalam mulut abah dan ..jauh disudut hati aku tak nak bagi doc cabut tapi tak guna seksa abah sebab masa tu pon sebenarnya abah dah tak ada . Allah ..gelap dunia aku rasa . kekuatan yang ada pon macam dah nak hilang . satu dugaan yang berat bila aku terpaksa terima kenyataan yang Allah dah ambil nyawa abah . tapi aku tetap kena kuat untuk mak dan adik2 . aku keluar dari hopital . menangis sepuasnya ..hmm aku rindu abah . sebelum ni 4-5 kali aku mimpi abah meninggal . dalam mimpi aku menangis sampai terbawa ke sedar . aku doa moga Allah tak ambil nyawa orang-orang yang aku sayang sebelum aku . sebab aku takut tak dapat terima kenyataan . tapi Alhamdulillah . Allah bagi sikit kekuatan tuk aku . aku redha Allah ambil sahabat dan abah aku . 2 orang insan yang aku sayang . Allah lebih menyayangi kak iza dan abah . Al-Fatihah

                             

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...